Eximbank kredileri yüzde 85 büyüdü
Türk Eximbank Genel Müdürü Kaplan, Türk ihracatçıların mümkün olan tüm riskleri hedge edip kendi faaliyet alanına odaklanması gerektiğini söyledi.
GAZİANTEP – Türk Eximbank Genel Müdürü Hayrettin Kaplan, “Geçen yıl bilançoyu yüzde 50, kredileri de yüzde 85 civarında büyüttük” dedi.
Türk Eximbank tarafından, Güneydoğu Anadolu İhracatçı Birlikleri (GAİB) ev sahipliğinde düzenlenen “Türk Eximbank Kredi ve Sigorta Programları Bilgilendirme Toplantısı” Gaziantep’te yapıldı.
Kaplan, yaptığı konuşmada, ihracatçıya daha iyi hizmet sunmaya devam edeceklerini belirterek, “Geçen yıl çok önemli bir yol kat ettik. Bu yıl da çabalarımız devam ediyor. Geçen yıl bilançoyu yüzde 50, kredileri de yüzde 85 civarında büyüttük” dedi.
Eximbank’ın görevinin ihracatçıları desteklemek olduğunu, ama tüm finansman ihtiyacını da karşılamaya güçleri yetmeyeceğini belirten Kaplan, şunları söyledi:
“Bankacılık sistemi var, biz bankacılık sistemiyle rekabet etmiyoruz. Bizim ayrı bir görevimiz var, ancak geçen yıla kadar şunu gördük; Eximbank Ankara’nın göbeğinde bir devlet dairesi gibi çalışamaz…O yüzden yaklaşımımızda köklü değişiklikler getirdik. Daha önce ‘ihracatçı bana mahkum, ben ne verirsem alır, ihracatının ayağına gitmemize gerek’ yok diye bir anlayış vardı. Öncelikle ihracatçılarımıza tanıtımın öneminin bilincine vardık, bir pazarlama birimi kurduk. Bürokrasiyi azaltmaya yönelik önemli mesafeler kat ettik.”
Kaplan, tanıtım faaliyetleri yapmaları sonucunda reeskont kredisini geçen yıl 3,5 milyar dolar civarına yükselttiklerini, bu yıl bunu 9 milyar dolara çıkarmayı hedeflediklerini kaydetti.
Kaplan, ihracatçıların direkt internet üzerinden Eximbank işlemlerine ulaşabilecekleri bir yapıyı oluşturmayı hedeflediklerini, bunun çalışmalarını sürdürdüklerini ifade etti.
İhracat kredi sigortası çok avantajlı
Sigorta hizmetlerinden bahseden Kaplan, şunları söyledi:
“Maalesef Türkiye’de ihracat sigortasına, ihracatçılarımız çok fazla gönüllü olmuyor. Bizim de sorunlarımız vardı; limit vermede, operasyonel etkinlik konusunda. Onlarda önemli bir mesafe kat ettik. İhracatçılarımızın şunu anlaması lazım; dünya artık kaotik bir süreçten geçiyor. Bizim ihracatımızın yarısına yakını yaptığımız Avrupa bölgesi artık eskisi gibi güvenilir değil, ciddi bir krizden geçiyorlar. Dolayısıyla ihracat kredi sigortasını kullanmak çok avantajlı. Bunu daha cazip hale nasıl getiririz dedik, onun üstünde biraz daha ciddi çalışmalar yaptık. İhracatçımız bize belli bir taahhüt getirirse çok ciddi indirimler yapıyoruz, yüzde 40′lara varan prim indirimleri yapıyoruz. Bence Türk ihracatçısının şunu anlaması lazım; Türk ihracatçı mümkün olan tüm riskleri hedge edip kendi faaliyet alanına odaklanması lazım.”
(AA)